יום שני, 12 במרץ 2012

העסק תקוע? השינוי מתחיל בך !



האם חשבתם פעם מדוע העסק שלכם נקלע לקשיים, בפני אילו בעיות אתם מתמודדים, מה הם המכשולים אותם חוויתם תוך התפתחות העסק ומדוע העסק תקוע במקום ואינו מתקדם למרות כל המאמצים והמשאבים שאתם משקיעים בו.


אם תעצרו לרגע ותחשבו, אני מציע שתיקחו דף נייר, עשר דקות של שקט עם עצמכם ותרשמו בצורה אותנטית את רשימת הסיבות לתקיעות של העסק, את רשימת הגורמים למצבו, כל מה שעולה לכם בראש.

עכשיו כשסיימתם, הניחו את העט והקריאו לעצמכם את הרשימה לאט ובקול.

האם ברשימה הזו יש סעיף אחד לפחות שתולה בכם עצמכם את האחריות למצב, האם יש סעיף שמצביע על "התרומה" שלכם כבעלי העסק למצבו? 

האם חשבתם פעם מה בבחירות שלקחתם, בהחלטות שעשיתם, באמונות ובתפישות העולם שלכם, מה בכל אלו היה גורם דומיננטי להביא את העסק למצבו הנוכחי.

נכון, יש תחרות קשה בשוק, נכון שהמצב הכלכלי ממש על הפנים, נכון שהיבוא מסין הורג אותכם, נכון שהגשם הבריח את הלקוחות ונכון ונכון ונכון...
כל אלו הינם גורמים חיצוניים לנו, גורמים שעל רובם אין לנו יכולת להשפיע, אבל יש לנו יכולת לא לתת להם להשפיע עלינו.

כאשר אנו תולים את מצב העסק במה שקורה סביב לנו אנו בעצם מתעלמים מהדבר הכי חשוב בעסק שלנו והוא אנחנו.

הדרך היותר קלה היא כמובן לקבל ייעוץ או הכוונה ואפילו אימון עסקי שכולם ממוקדי מטרה, מעניקים לנו שורה של כלים ומלווים אותנו בעשייה וביצירת תהליכים שונים שאמורים להביא שינוי לעסק – תהליכי שיווק, מיתוג, מכירה, עיצוב, פרסום, ניהול כספי ועוד ועוד.כל אלו חשובים מאד, ללא ספק. 

עבורי, המשאב האנושי בעסק, המנוע שמניע את גלגלי העסק, זו את ואתה.

הדרך להביא לשינוי בעסק מתחילה בלעשות שינוי בכם.

כדי שנוכל לעשות שינוי עלינו קודם כל להכיר את עצמנו כפי שאנו משתקפים ממה שקורה בעסק, מהבעיות וההצלחות, ממה שעובד וממה שתקוע, מרגעי ההצלחה ומעיתות המשבר, ממערכות היחסים שלנו עם הלקוחות שלנו ועם הספקים שלנו, מאיכות היחסים שלנו עם העובדים שלנו ועם נותני השירותים לעסק, ממצבו הכספי של העסק ומההתנהלות הכספית שלנו בכלל, ממצב החובות ומוסר התשלומים, מהזמן הפנוי שאנו מקדישים לעצמנו ומהזמן שאנו מקדישים למשפחות שלנו.


הרשימה עוד ארוכה אך אני מאמין שיציאה מהקופסא, התבוננות מזווית חדשה ומקורית ויצירת בהירות ודיוק על המציאות העסקית תכיר לכם את עצמכם, תאפשר פריצת דרך ויציאה לתהליך של צמיחה והתפתחות ולתהליך של התמודדות שונה עם הקשיים והבעיות שמחכים לאורך הדרך.

זכרו – השינוי מתחיל בכם.

דן כהן – אימון מצולם אישי ועסקי
 
קוראים יקרים,
אני מזמין אתכם לבקר באתר שלי,www.2c2b.co.il – "לראות כדי להיות", ללמוד עוד אודותיי, להכיר את האימון המצולם, לקרוא רשמים של מתאמנים שחוו את המסע המיוחד ולהכיר את מוצרי האימון הנוספים שפיתחתי.
 במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל dancohen@013.net  או בטלפון הנייד 054-6644177


3 תגובות:

  1. כמעט כל מאמן יגיד לנו קחו דף ועט ועשו רשימה ...וזו לדעתי התקיעה הראשונה! למה לשלוח מישהו שגם ככה מרגיש תקוע לעבר התהום? למה? כדי שיראה אותה מקרוב? ככה אתה מתכונן להתחיל לעזור לו? מה דעתך על בוא נכתוב ביחד רק סיבה אחת שבגללה העסק תקוע. נפתור אותה ולאט לאט נתקדם לדבר הבא.

    עכשיו אם אני אומרת לאדם עם עודף משקל משומן, לך תעשה רשימה של כל הדברים המשמינים שאתה אוכל, נו...הרבה נכון? יופי! כייף?

    אבל לא עושים ככה - זה לא מצמיח בעיני.

    כדי לטפל בחולי- מאירים את הבריאות
    כדי לטפל בעוני - מעירים את השפע
    כדי לטפל בתקיעות- מאירים את הנשמה, את השמחה, את התקווה, את הדבר שמעורר חיוך וכייף של עשיה.

    (ביקשת שאגיב אז הגבתי- כל שתבקש לו יהי)

    השבמחק
  2. דפנה יקרה תודה על התגובה
    הגישה שלי באימון מחזירה את הדברים אלינו מתוך אמונה שיש לנו המון אחריות על מה שקורה לנו אם זה בחיינו הפרטיים ואם זה בעסק שלנו.
    אנו התרגלנו לתלות את האשם בדברים אחרים ולברוח מהאחריות. ואני מאמין שדוקא לקיחת אחריות אישית והבנת המציאות בדיוק כפי שהיא יהא הדרך הנכונה לצאת מתקיעות, לצמוח ולהתפתח.
    שוב תודה
    ושבת מקסימה
    דן

    השבמחק
    תשובות
    1. דפנה, הנקודה כאן היא לאתר מה בי(!) יכול להביא את השינוי המיוחל.
      כשהתחלתי אימון עם דן, גם אני הסתייגתי מלהסתכל ברשימה הזאת.
      אבל האמיני לי, זה עובד. נחישות, סבלנות ועקביות וזה עובד.
      לקחתי אחריות. לא עמדתי והסתכלתי לתוך התהום כהגדרתך. לא התייחסתי למציאות כתהום.
      הודות לדן וגישתו באימון הצלחתי להוביל שינוי משמעותי בעסק שלי.
      עד שלא מנסים לא יודעים.
      שבוע נפלא

      מחק