יום רביעי, 27 ביוני 2012

העסק עולה על פסים



בפוסט הקודם ניסינו להרכיב את רשימת התכונות האישיות של כל אחד מאיתנו והבנו שאם נצליח לדייק עם עצמנו ולבחור מי אנחנו רוצים להיות נוכל להתחיל לבנות מציאות עסקית אחרת בעסק שלנו המבוססת קודם כל על מערכות היחסים האנושיות שמתקיימות בו.

לשאלה "את מי פוגשים?" העובדים שלי, הספקים שלי, נותני שירותים, עמיתים, בני משפחה,  נתנו מענה דרך רשימה ארוכה של תכונות שקיימות בנו ושישפיעו באופן חיובי על ההתנהלות של העסק כלפי פנים וכלפי חוץ.
כמובן שלכל אחד מאיתנו רשימה שונה של תכונות, הרשימה האישית שלו ושלו בלבד. 

כדי להפוך את הכוונות הטובות למציאות אחרת, כדי לחולל שינוי אמיתי תדרשו להשקיע מאמץ, התמדה, כוח רצון ואמונה עצמית. אך האמינו לי, ההשקעה הזו תחזור אליכם בענק, כל גרם של מאמץ יניב קילוגרמים של תוצאות.
כדי לייצר במרחב העסקי שלנו מציאות שונה וחיובית שמעודדת צמיחה נפנה את מירב המאמצים קודם כל אל עצמנו

איך בעצם נגייס את התכונות הללו לטובתנו?

אין לי מושג איך מתנהלת שיגרת היום שלכם ואיך אתם מתחילים את היום (גם בכך נעסוק בעתיד) אך אני מציע לכם לאמץ רעיון קל ופשוט שידרוש מכם כמה דקות בלבד בכל בוקר ותאמינו לי זה עובד.

בכל בוקר, לפני שאתם מגיעים לבית העסק שלכם, עוד לפני שמתחיל עוד יום עבודה ארוך, אינטנסיבי ותובעני, לפני כל זה מצאו לעצמכם מקום שקט, מקום שאין בו רעש ושאיש לו יפריע לכם, זה יכול להיות בחדר השינה, במרפסת, במקלחת, באוטו או בגינה הציבורית בטיול עם הכלב...והקדישו חמש דקות לנשימה עמוקה ולמחשבה.

שבו, חישבו ובחרו מתוך רשימת התכונות שכתבתם:
מי אני רוצה להיות היום בעסק, את מי אני רוצה שיפגשו. (לדוג': אדיב, נחמד, רגוע, קשוב, סבלני, יעיל, מקצועי.....)

אחר כך חישבו איך כל תכונה שבחרתם תבוא לידי ביטוי במציאות. כלומר, כאשר אתם אדיבים לדוגמא איך זה נראה במציאות, איך אתם מתנהגים ומה אתם אומרים. מהי שפת הגוף שלכם כשאתם רגועים וקשובים.
כעת קחו פתק קטן ורשמו עליו
  • התכונות שבחרתם
  • איך זה נראה במציאות
זכרו – היום אתם תהיו בדיוק מה שבחרתם להיות.


זהו אתם מוכנים !
 
אה....ואם קורה משהו במהלך היום ואתם מוצאים את עצמכם רחוקים ממי שרציתם להיות, הציצו בכף ידכם או הקדישו דקה שתיים למחשבה....זה כל הסיפור.

בהצלחה!

דן כהן – אימון מצולם אישי ועסקי

קוראים יקרים,
אני מזמין אתכם לבקר באתר שלי,www.2c2b.co.il – "לראות כדי להיות", ללמוד עוד אודותיי, להכיר את האימון המצולם, לקרוא רשמים של מתאמנים שחוו את המסע המיוחד ולהכיר את מוצרי האימון הנוספים שפיתחתי.

 במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל dancohen@013.net  או בטלפון הנייד 054-6644177


תגובה 1:

  1. יש אימרה בחינוך שאומרת תהיה מי שאתה רוצה להיות ולאמי שאתה כרגע בהלחה לכולם והרבה אושר וחיוך

    השבמחק