יום ראשון, 3 ביוני 2012

מי מנהל את העסק שלך?


"כבר שנתיים לא לקחתי חופש, אין מצב, חצי יום אני לא בעסק והבלאגן חוגג, העובדים עושים מה שבראש שלהם ובכלל, מי יודע כמה הם גונבים ממני...כל הזמן אני צריך לשים עליהם עין, התקנתי מצלמות במקומות הרגישים ולפני שבוע גם תוכנת מעקב אחרי הגלישה שלהם במחשבים...ככה אני יודע בדיוק כמה זמן הם בזבזו בפייסבוק..."

איציק, בעליו של בית מסחר גדול למוצרי חשמל מתאר סיפור די נפוץ ומוכר.

ברבים מהעסקים התפתחה בין בעל הבית לעובדיו מערכת יחסים רעועה, שיש בה חשדנות, חוסר אמון, תסכולים, כעסים, נקמנות והסתרה.

אז אם אתה בעל עסק וקורא את השורות האלו, זה הזמן לבדוק את עצמך, ולענות על השאלות הבאות בכן או לא:
·         האם העובדים שלך מגיעים באיחור או נעדרים מהעבודה לעיתים תכופות?
·         האם העובדים שלך גונבים מהעסק?
·         האם תדירות החלפת העובדים בעסק שלך גבוהה?
·         האם אתה בודק את  העובדים וצמוד לעסק בכל שעות היום?
·         האם יחסך עם העובדים מתאפיינים בצעקות, בטענות, בביקורת ובחשדנות?

אז גם אם ענית רק על אחת מהשאלות הללו בחיוב, מערכת היחסים עם העובדים שלך צריכה שינוי.
אז נכון שיש תוכנות מחשב, יש מעקבים סלולריים, יש מצלמות ויש בדיקות כאלו ואחרות. כל הדרכים האלו טובות כדי להתמודד עם הבעיות אך למרבה הפלא הן בדרך כלל אינן פותרות אותן ואינן עוקרות אותן מהשורש.

כשגונבים ממך, כשמזלזלים בלקוחות כשאתה נעדר, כשמסתירים ממך פאשלות, ובכלל, כאשר מערכת היחסים עם העובדים שלך טעונה במטענים שליליים, זה מספר לנו משהו עליך ועל איך שאתה מנהל את העסק.
קל להטיל את האשם בעובדים שלך,  זה גם נכון שלעתים הם באמת אשמים.

אבל אם אתה רוצה לעשות שינוי אמיתי, יסודי ומדוייק,  זה הזמן לעצור, לבדוק את עצמך ולשאול באומץ :
  • מה האחריות שלי כבעלים של העסק למצב הקיים?
  • מה ה"התרומה" שלי למערכת היחסים עם העובדים שלי?
  • האם אני מתמודד עם המצב או אולי מעלים עין?
בפוסט הבא אעמיק בשאלות הללו ואציע דרך אחרת  להתמודדות...

 יום טוב ושבוע מוצלח

דן כהן – אימון מצולם אישי ועסקי

קוראים יקרים,
אני מזמין אתכם לבקר באתר שלי,www.2c2b.co.il – "לראות כדי להיות", ללמוד עוד אודותיי, להכיר את האימון המצולם, לקרוא רשמים של מתאמנים שחוו את המסע המיוחד ולהכיר את מוצרי האימון הנוספים שפיתחתי.
 במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל dancohen@013.net  או בטלפון הנייד 054-6644177


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה