יום שבת, 8 בספטמבר 2012

לפרגן לאחרים זה לפרגן לעצמי



השבוע נפגשתי עם שי לקוח חדש, בחור גבוה וחייכן בשנות ה-30 לחייו, בעל עסק בתחום הרכב. 

שי הגיע אלי מחבר שמכיר חבר שהיה לקוח שלי. זו הייתה שיחת היכרות, הוא סיפר על עצמו, על העסק שלו, על הבעיות, על החלומות ועל הקשיים. 

השיחה נמשכה ונמשכה, הרגשתי שהוא נמצא כל כולו בעניין והצלחנו ביחד לפתוח פתח לדרך עבודה משותפת למען עצמו ולמען הצלחת העסק שלו.

כשעמדנו לסיים שי הביט בי במבוכה ואמר:
"אני חייב לספר לך משהו...השבוע פגשתי מישהו שעוסק בדיוק בתחום שלך, זו הייתה פגישה מקרית וקצרה אבל ברגע שהוא שמע שקבעתי איתך הוא התחיל לשדל אותי ולנסות לשכנע שאבטל איתך את הפגישה ואגיע אליו, זה היה הזוי, אני התעקשתי והוא ממש לא וויתר ואפילו ניסה לרמוז משהו על מידת המקצועיות שלך"

שתקתי, הבטתי בעיניו וחייכתי.

"אני כל כך שמח ששמעתי לאינטואיציה שלי, שלא השתכנעתי לחיזוריו...ואני חייב להגיד לך שזה היה מכוער, מביך ומרגיז"

חשבתי הרבה על השיחה הזו בימים האחרונים והרגשתי שחשוב לגעת גם בנושא הלא נעים הזה ולהביא מסר של שינוי.

מה בעצם עומד מאחורי הסיפור של שי?

לכאורה, פנייה לגיטימית של מתחרה שמזהה הזדמנות ומציע את שירותיו. בפועל, לפחות בחוויה של שי, היה כאן מעשה מכוער, מביך ומרגיז של בעל עסק שניסה בלחץ וחוסר טאקט למכור עצמו.

אני יודע שאותו בעל עסק (שבמקרה אני מכיר) משקיע רבות בפרסום, בשיווק ובבניית התדמית העסקית שלו, השקעה גדולה הן של משאבים, הן של מאמצים, וכמובן זמן וכסף. 

ואז, בשתיים שלוש דקות הוא מושך את הקרקע מתחת לרגליו, מראה פנים אחרות ללקוח ועושה לעצמו נזק גדול במקום תועלת.

התדמית של הבחור החביב והמקצוען נסדקה.

כשמביאים חוסר פרגון זה חוזר כמו בומרנג, חוזר, פוגע ועושה נזק גדול.

בעבר כתבתי על הפער בין מה שאנחנו אומרים למה שאנחנו עושים,(מי שפספס יכול ללחוץ כאן ולקרוא את הפוסט הזה), כתבתי והדגשתי כי הלקוחות שלנו פוגשים את מי שאנחנו בעסק ולא את מי שאמרנו שאנו רוצים להיות. 

שיהיה לכולנו ברור ושלא נטעה לרגע, גם אם נבנה תדמית מכובדת ומקצועית אם פינו וליבנו אינם שווים, אם לא נתנהג כפי שאנחנו מתיימרים להתנהג נגרום לעצמנו נזק גדול, נרחיק את הלקוחות מאיתנו ונפגע בעסק שלנו.

ובמקום שנעסוק ונתאמץ לשדל לקוחות של המתחרים שלנו אני מציע שנמצא את הדרך לפרגן גם ללקוחות וגם למתחרים. פרגנו ללקוח שבחר במתחרה שלכם, פרגנו למתחרה שיש לו לקוח חדש. 

לפרגן - מילה אחת ומסר גדול להתחיל איתו את השבוע. 

אם נביא מסר של פרגון, זה יחזור אלינו בענק וברור שיפרגנו גם לנו. ובעצם כאשר אנחנו מפרגנים לאחרים אנחנו מפרגנים גם לעצמנו. כמה פשוט.


דן כהן – אימון מצולם אישי ועסקי



אז אם את או אתה בעלי עסק אני מזמין אתכם להתקשר עכשיו ולתאם איתי מפגש היכרות, 
אני מזמין אתכם ליצור לעצמכם את ההזדמנות להתחיל ולעשות שינוי במציאות העסקית שלכם. 

054-6644177

הפגישה נערכת אצלך בבית העסק ואינה כרוכה בעלות או התחייבות כלשהי!!!

קוראים יקרים,
 
אני מזמין אתכם לבקר באתר שלי,www.2c2b.co.il – "לראות כדי להיות", ללמוד עוד אודותיי, להכיר את האימון המצולם, לקרוא רשמים של מתאמנים שחוו את המסע המיוחד ולהכיר את מוצרי האימון הנוספים שפיתחתי.

במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל 2c2bcoach@gmail.com  או בטלפון הנייד 054-6644177







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה