יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

מיתון וצמיחה עסקית - האם זה אפשרי?

נראה לי שכמעט כל הפגישות שהיו לי בשבועות האחרונים התחילו בכמה משפטים כמעט זהים, ועיקרם שתקופת החגים היא מכה קשה לרוב בעלי העסקים. (למעט ועל כך כולם מסכימים עסקי האוכל הביגוד והמתנות)

נכון שעם ישראל עסוק בקניות, בישולים, אירוח, וחוזר חלילה אך בעיני זו דוקא הזדמנות מצויינת לקחת את העסק ולהתארגן נכון ליום שאחרי.

המצב הכלכלי, הגזרות, עליות המחירים ויוקר המחיה כל אלו מחייבים את כולנו כבעלי עסקים להיכנס פנימה ולעשות בדק בית וסדר פנימי שיאפשרו התמודדות נכונה עם המצב וצמיחה והתפתחות עסקית בצילו.

אני בטוח שיש כאלו שמרימים עכשיו גבה ואומרים לעצמם "על מה הוא מדבר...המצב על הפנים והלוואי ונצליח לשרוד אותו עד שיעבור"

אז במיוחד בשבילכם אבל לא רק אני כותב את השורות האלו.

מי שחושב על השרדות (ולא V.I.P.ׂ) מקבל החלטות ומנהל את העסק שלו מנקודת מבט הישרדותית, הוא מתבנון על המצב ורואה שחורות מסביב ולאורך זמן הסיכויים שלו לעלות על דרך של צמיחה הולכים וקטנים.

לעומתו, מי שחושב חיובי, מי שזוכר למה הוא הקים את העסק, מה הייחוד שבו  ולאן הוא רוצה להגיע, יתבונן על המצב וימצא בו דוקא הזדמנויות לצמיחה ולהתפתחות.


המציאות היא קשה בכך אין ספק, אך עדיין יש לנו את הכוח להשפיע עליה ולהפוך קושי להזדמנות ומשבר לנקודת מפנה. זו לא אופטימיות שמנותקת ממה שקורה, זוהי בחירה מודעת לנהל ולא להתנהל.

המצב שבו אנו נמצאים באמת קשה אך האם ניתן לו לנהל אותנו ולגרור אותנו למקומות אפלים שאיננו רוצים להגיע אליהם, או שנבחר להוביל את עצמנו עם אמונה עצמית והרגשת ערך לדרך שתיצור מציאות אחרת, חיובית וטובה.

בעלי עסקים, התקופה הזו היא תקופת מבחן עבור כולנו וההחלטה אם לשבת ולחכות לנס או לקום וליצור את הנס היא בידיים של כל אחד מכם.

אני קורה לכם לנצל את ימי החג קודם כל למשפחתיות ולמנוחה ואחר כך לסדר בראש ובמחשבות.

בידקו עם עצמכם איזה כוח טמון בכם, איזה כוח תוכלו לגייס מתוך עצמכם למען עצמכם. אל תחכו שמישהו יעשה את העבודה במקומכם כי זה לא יקרה, האמינו לי.

אמונה עצמית והכוח הפנימי שיש בתוך כל אחד מאיתנו הם המפתח להתמודדות, צמיחה והתפתחות בלי קשר לנסיבות שיש בחיינו.

ולכל מי שתוהה איך מוצאים אותם, אתם מוזמנים להרים את הכפפה ולבוא לשיחת אימון עסקית אותה אני מעניק בתרומה לבעלי עסקים. כן בתרומה !

בכל שבוע אני  מקדיש שעתיים לפחות לשיחות אימון בתרומה לבעלי עסקים, בכל שבוע לבעל עסק אחר (או בעלת עסק כמובן). השיחות אינן מחייבות בדבר והן יסייעו בידכם להתבונן על המציאות בעיניים חיוביות ולפתוח כיווני מחשבה חדשים.

חג שמח

דן כהן - אימון מצולם אישי ועסקי

קוראים יקרים,
 
אני מזמין אתכם לבקר באתר שלי,www.2c2b.co.il – "לראות כדי להיות", ללמוד עוד אודותיי, להכיר את האימון המצולם, לקרוא רשמים של מתאמנים שחוו את המסע המיוחד ולהכיר את מוצרי האימון הנוספים שפיתחתי.

במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל dancohen@013.net  או בטלפון הנייד 054-6644177





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה