יום שישי, 31 באוגוסט 2012

לא רואה, לא שומע, לא מדבר



זה מדהים לפגוש שוב ושוב כל כך הרבה בעלי עסקים ולחוות איך שהם מתייחסים אל העסק שלהם. לעיתים זה נדמה שיש רבים שהעסק עבורם הוא נטל, גיבנת מעיקה ודי מיותרת או מקסימום סוג של כורח המציאות שפשוט נמצא שם, די מפריע, די מיותר ושולי.

אותם בעלי עסקים בדיוק, בחוצפה והתרסה (ממש בררתי את המילים בפינצטה) מפתחים ציפיות מכאן ועד הירח לגמול הכלכלי שהעסק הזה יאפשר להם, להצלחתו ולהתפתחותו.

כשהם שוטחים בפני את סיפורם האישי עסקי וביחד אנו מנסים ללמוד את מצב העסק ולהבין את שורש הבעיה מה מעכב את צמיחת העסק והתפתחותו, לכולם, אבל לכוווולם אותה הבעת פנים, הם אינם רואים, הם גם לא שומעים ולכן ברור שאין להם מה להגיד. (קצת חשוד לא?)



אקיצר, השתרשה בקרבנו אמונה קלוקלת שאפשר להזניח את העסק, אפשר להתייחס אליו כנטל הכרחי אך מאוד מיותר ובאותו הזמן לצפות שיניב תוצאות והעיקר שנוכל ללכת שמחים ומאושרים כל הדרך אל הבנק.

אז רבותיי תתעוררו, זה לא עובד ככה.

כמאמן עסקי, כשאני חוקר את המצב הזה אני מזהה שתי שאלות עיקריות:

השאלה הראשונה - מהי המהות של עסק? למה הוא קיים ומה הייעוד שלו?
השאלה השנייה - אם ככה מנהלים את העסק  לאן בדיוק הוא יכול להגיע?

אז כאמור, פגשתי ואני פוגש עשרות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מידי שבוע. מתברר כי במציאות העסקית שלהם מתחולל פער עצום בין מהות העסק וייעודו לבין מידת ההצלחה או אם תרצו מידת הגשמת הייעוד שלו.

זה עצוב אך ממש לא מפתיע, ההתנהלות של רבים מבעלי העסקים ובמיוחד העסקים הקטנים והבינוניים היא הרסנית וגוזרת את דינו של העסק למוות ארוך, איטי אך וודאי.

אז מהי בעצם המהות של עסק?
נעזוב את ההגדרות התיאורטיות של עולם הרוח, אבל כל בר דעת שנשאל אותו מהו עסק ישיב כי עסק נועד ליצור הכנסות לבעליו וזו המהות הראשונה שלו. כמובן שלכל עסק יש מהות רחבה הנוגעת למוצר או לשרות שהוא מוכר וישנם אף עסקים רבים שיש בפעילותם תרומה משמעותית לקהילה, אך עדיין ביסוד, תכליתו של עסק היא להיות מקור של הכנסה ורווח לבעליו.

אז אם לכאורה הדברים כל כך ברורים כיצד יתכן שישנם עסקים רבים שלא רק שאינם מייצרים רווח והכנסה לבעליהם אלא גורמים להם "להביא כסף מהבית" כדי לתמוך בפעילות העסק.

התשובה למי שהאסימון טרם נפל ברורה וכואבת ועיקרה ביחס שאנחנו כבעלי עסקים נותנים לעסק שלנו. האם אנחנו באמת מתאמצים למען הגשמת ייעודו, מה אנו מוכנים להקריב מעצמנו כדי לתרום להצלחתו וכמה אנחנו באמת מרגישים מחוברים לעסק שלנו ולמהותו.

בטח כבר הרמתם גבה או שתיים ונתתם מבט כזה של "על מה הוא מדבר"

אז כדי שהדברים יהיו הכי ברורים וכדי שלא יהיו אי הבנות אני מסכים שיש הרבה מאוד גורמים שתורמים להצלחת העסק ולהתפתחותו שאפשר גם לקרוא להם "גורמים מעכבי צמיחה", רבים מהם אינם בשליטתנו.
אני, כמאמן עסקי, מאמין ומוכיח מידי יום כי עלינו להתמקד קודם כל באותם הגורמים, באותם "מעכבי הצמיחה" שכן תלויים בנו, אלו שלנו יש יכולת להשפיע עליהם, לפרק אותם ולהסיר אותם מדרכנו.

בראש ובראשונה עלינו להיות אחד עם העסק שלנו, העסק שלנו הוא אנחנו והוא לא יכול להיות לא נטל ולא גיבנת ולא דבר מיותר או שולי. ההתייחסות שלנו לעסק משקפת את מידת הרצינות שלנו, את עוצמת הרצון שלנו להביא להצלחתו.

אז אם יש לכם עסק ואם אתם ממש לפני החלטה על הקמתו שווה להקדיש זמן למחשבה, זמן לבהירות ודיוק ולהחליט מי ואיך אתם רוצים להיות עבור העסק שלכם.

ואני ממליץ,

תהיו אחד עם העסק שלכם, תשקיעו, תתמסרו, תיזמו, תתעקשו, תחדשו ותטפחו אותו והתוצאות, הן לא יאחרו להגיע.



דן כהן – אימון מצולם אישי ועסקי


אז אם את או אתה בעלי עסק אני מזמין אתכם להתקשר עכשיו ולתאם איתי מפגש היכרות, 
אני מזמין אתכם ליצור לעצמכם את ההזדמנות להתחיל ולעשות שינוי במציאות העסקית שלכם. 

054-6644177

הפגישה נערכת אצלך בבית העסק ואינה כרוכה בעלות או התחייבות כלשהי!!!

קוראים יקרים,
 
אני מזמין אתכם לבקר באתר שלי,www.2c2b.co.il – "לראות כדי להיות", ללמוד עוד אודותיי, להכיר את האימון המצולם, לקרוא רשמים של מתאמנים שחוו את המסע המיוחד ולהכיר את מוצרי האימון הנוספים שפיתחתי.

במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל dancohen@013.net  או בטלפון הנייד 054-6644177




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה