יום שלישי, 13 באוקטובר 2015

גרוש, אפשר לחייך?

אני הייתי בסרט הרע הזה, בוקר אחד החיים התהפכו לי, המוכר לי הפך לזר, הידוע ללא נודע, המובן מאליו לבלתי מושג, כאוס אחד גדול. הסתכלתי סביב ולא ידעתי מאין להתחיל, מה נכון, מה חשוב, מה הכרחי, מה אפשר לדחות, איך לפעול, מה לעשות, עם מי להתייעץ....

השאלות הציפו אותי ואני העדפתי לשקוע בתוך עצמי, זה היה קל יותר, פשוט יותר, לדחוק את כל השאלות האלו לאיזו פינה צדדית, לקום בבוקר, החיוך המזויף היה מרוח לי על הפנים, אבל עמוק בפנים הפחד והבלבול אכלו אותי בנגיסות גדולות ומכאיבות.

לי לקח המון זמן להבין, לעכל, לקבל, להסתכל אל החיים בלבן של העיניים, לראות את מה שלא רציתי לראות, להכיל את מה שלעולם לא הקדשתי לו מחשבה. היום אני גרוש ומחייך, אב חד הורי לארבעת ילדיי המקסימים ובזוגיות מאושרת ומלאת אהבה.


רק אתמול או שלשום היית ברבנותעמדת שם לפני שלושה רבנים מזוקניםאולי כעוסאולי מבולבלאולי שמח שזה נגמר ואולי כי לא היית לך ברירהעמדת בפעם האחרונה מול אשתךמול הבנאדם שאולי היה הכי קרוב אליךהיית שותף לפירוק השותפות הקדושה שלכם.

דקלמת את מה שהקריאו לך, ברגע אחד הכל התפרק, המשפחההביתהילדיםהחיים שלך נקרעו לשנייםהשלם כבר איננונמוג, השלם שהיכרת לעולם לא ישוב.יום בהיר אחד הכל משתנהנכוןהכתובת היתה על הקיר כבר הרבה זמן אבל אם נודה על האמת זה ממש לא משנההעולם שלך מתהפךהחיים כפי שהיית רגיל אליהם נראים אחרת לגמריהבית שהיה שלכםהבית שהקמתם ביחד התפרק לך בין הידייםאתה שוכר לך דירה קטנהמינימליסטית כזוופתאום אתה שוב רווק.

המיטה ריקההילדיםהם כבר לא סביבךאו אולי רק סביבךהחברים ה״טובים״ שלכם הם כבר לא שלכםחלקם שלך וחלקם האחר נעלמוהמשפחה לא ממש מבינהלכולם יש מה להגידלייעץלהמליץההוצאות הולכות וטופחותהשעון מתקתקהחיים ממשיכיםאי אפשר לעשות פוסאין פסקי זמן.

אולי היית עסוק במלחמהבמאבקבעורכי הדיןבמה היא קבל ומה ישאר לךבמתי הילדים אצלה ומתי אצלךאולי....ואולי פשוט לא חשבת על שום דברלא תיכננת ולא התכוונת זה פשוט קרה ותפס אותך הכי לא מוכן.

איך ממשיכים מכאן?
 אתה בטח די המום מכל מה שקורהאוקיי מתגרשים זה לא ביג דילכולם מתגרשים היוםהאמת שאתה מכיר יותר חברים שהתגרשו מכאלו שנשארו נשואיםאבל רגעזה קורה לךעכשיוזה לא החבר ההוא שלפני חודש ישבתם ביחד ונתת לו עצות ורעיונות מה לעשותעכשיו זה אתה ורק אתה.

אפשר להתגלגללחשוב שהכל יסתדרלהאמין שאיך שהוא תמצא את מקומךשהחיים ימשכו בדיוק כמו...כמו מה?
 שאלות רבות יציפו אותךביתילדיםכסףעבודהחבריםזוגיות?! אולי בסדר הזה ואולי בסדר אחראבל יציפו.

אולי רצית להתגרשואולי זה בכלל היה הרצון שלה ואתה רק נגררת לזה בלית ברירההאמת שזה לא ממש משנהאתה כאןביום שאחרי וזה הדבר היחיד שאתה חייב להיות מפוקס עליו. 

עכשיו זה הזמן לעצור ולהבין שכל מה שהיה עד עכשיו לא יהיהשהחיים שלך עברו פירמוטההארד דיסק נמחק ובעצם עליך לחשב מסלול מחדש וככל שתקדים כך החיים שלך יעלו על מסלולם החדש מהר יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה