יום שלישי, 4 בדצמבר 2012

אותי זה מטריף

שבע ורבע בבוקר ,
נהג משאית הזבל עוצר באמצע הכביש
למרות שיש לו המון המון מקום בצד...

 

עשר וחצי בבוקר,
נהג שנוסע ממש לפני 70 קמ"ש
כן... במסלול השמאלי...כמובן!

שתים עשרה בצהריים,
הטלרית בבנק מקבלת בתור של העסקים
דווקא לקוחות מקורבים פרטיים...

,






















כמעט חמש אחה"צ...
הפקידה של הרופא קוראת בדיוק לפני,
למישהו שאיחר את התור שלו בחצי שעה...

שמונה ועשרים בערב,
לחכות עשר דקות עם טוש פתוח, ולהבין,
שהילדים גמרו את כל המים החמים...

רבע לעשר,
לגלות שהמייל הדחוף מהבוקר,
נשאר תקוע באאוטלוק....

יש מישהו שלא מכיר את הרשימה הזו,
אותה או רשימה אחרת דומה,
כן, לרובנו יש רשימות כאלו,
של דברים שיכולים להטריף אותנו...

בתור אחד שהנושא קרוב לליבו,
אחד שיש לו פתיל קצר במיוחד,
שיכול להעיד על עצמו שעושה מאמץ
לנטרל את התגובה או לפחות להחליש אותה...

למדתי והבנתי שאני יכול,
לכבות את הפתיל כשהוא רק נדלק,
לשמור על שפיות ולחזור לשליטה,
לנהל את עצמי במצבים האלה...

קודם כל והכי חשוב היה לזהות..
מה מדליק אותי ומה מטריף אותי,
מה יכול להוציא אותי מדעתי,
ומה "גורם לי" לאבד שליטה...

אחר כך הבנתי משהו מדהים,
שהגוף שלי הוא בעצם הבוס,
ברגעים האלו תחושות שונות עולות בי
כאבים, לחצים, דופק המהיר ומה לא...















כשרע לי והגוף במצוקה,
אני ממהר להגיב בלי מחשבה,
תגובה מהירה ואוטומטית חסרת פשר
שמיד מחלישה את עוצמת התחושות...

אז התחושות נחלשות וזה יופי,
אבל השכל, ההיגיון, המחשבה,
הם נזנחו בצד כחסרי תועלת,
ואני הגבתי ...שלא נדע....

היום אני כבר יודע,
איזה תחושה עולה בי ומתי,
אני מחכה לה מעבר לפינה,
נושם עמוק ונושם פעמיים..

ובמקום תגובה כזו שרק מזיקה,
אני מצליח (לא תמיד כמובן),
להפעיל את גלגלי המחשבה,
ולתת להגיון להגיב או לוותר על תגובה...
 

אז אם אני הצלחתי

אני מזמין גם אותך לנסות...

מה כבר אפשר להפסיד?


שיהיה לכולנו המשך שבוע מוצלח וטוב...ושננסה להיות בשליטה מגניב

דן כהן -אימון אישי ועסקי

במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל dancohen@013.net  או בטלפון הנייד 054-6644177

                                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה