יום חמישי, 26 בפברואר 2015

בחירות רבותיי בחירות

כמה שאני מנסה להחביא את עצמי ולהסתתר הן פוגשות אותי, ברחוב, בטלוויזיה, באינטרנט, בשיחות טלפון הזויות או בהודעות SMS עלומות, בקניון בבית קפה מאחורי הגב שלנו ובעצם איפה לא. תקופה שכזו, אצלנו זה כבר נהיה הרגל, שנתיים גג שלוש ושוב בחירות. וכולם מנסים לשכנע אותנו, כולם תוקפים את כולם, מתנגחים, מחפשים, עוקצים, וההבטחות אוי ההבטחות, להן אין גבול.

אז אני לא עוסק בפוליטיקה ועבורי הבחירות הן הזדמנות לממש את זכותי הדמוקרטית ולבחור בהתאם לצו מצפוני אך לא מעבר לכך. 

והבחירות האלו שברקע אוטוטו הן מתקיימות וביום שאחרי כולנו נחייה עם הבחירה שלנו, שמחים, מצפים, מרוצים, מאוכזבים, או כעוסים. ובסתר ליבנו, חלקנו כבר יחשוב על הבחירות הבאות. כי בין לבין היכולת שלנו להשפיע על מה שקורה כמעט אפסית, אנחנו בחרנו, השפענו, ומעתה ועד שנעמוד שוב מול הקלפי נצטרך לעמוד מהצד ולצפות בתוצאות הבחירה שעשינו.

המציאות הזו מעוררת בי מחשבה על הבחירות האישיות שאנחנו עושים בניהול העסק שלנו.

אני מהרהר על העסק שלי ועל הבחירות שאני עושה, הבחירות האישיות שלי שמשפיעות על העסק שלי וסוללות את דרכו, הבחירות שאת ואתה עושים מידי יום בעסק שלכם, אותו רצף אינסופי של בחירות או אם תרצו החלטות, אלו שהביאו את העסק שלכם בדיוק למקום שבו הוא נמצא כעת. הבחירות שאני עושה, ההחלטות שקיבלתי אתמול, שאני מקבל היום ואלו שאקבל מחר, כולן החלטות שאני יכול להשפיע עליהן, יכול להשפיע על היישום שלהן, יכול להשפיע על  השינוי שלהם, על התאמתן להתרחשויות כאלו או אחרות, על ביטולן ועל קבלת החלטות אחרות נכונות או מתאימות יותר.

איזה הבדל הא, כמה שאנחנו עסוקים בבחירות המשמשות ובאות, מה נכון, מה עדיף, מי יוביל, מי ייזום, מי נכשל, מי יעשה הכי טוב, מה הכי טוב. עסוקים באותה החלטה, בבחירה שנעשה ושאיתה נחיה אולי 4 שנים וסביר שאף פחות. בשיחות סלון של שישי בערב הרוחות מתלהטות, הטיעונים נשלפים, ברדיו בטלויזיה ועל דפי העיתונות דנים טוחנים וחופרים במכלול השאלות רק כדי לשכנע את עצמנו שאנחנו בוחרים נכון.

וכמה שזה מדהים אותי שוב ושוב לראות, שבבחירות האישיות שאנחנו עושים בניהול העסק שלנו, פעמים רבות אנו מקבלים החלטות בקלות ראש וללא מחשבה יתרה, כי מישהו אמר לנו, כי חשבנו, כי אם הוא עשה אז גם אני, כי לא בדקתי עד הסוף את הנתונים, כי שמעתי שמועה, כי נראה לי שזה יעבוד ועוד ועוד. לא חופרים, לא טוחנים או אולי עשינו איזה דיון שטחי רק עם עצמנו.

החלטות ניהוליות עסקיות הן המנוע להקמת עסק, לביסוסו, לצמיחתו והתפתחותו לאורך זמן, לא צריך לחכות ארבע שנים וגם לא ארבע חודשים, צריך לדעת איך מקבלים החלטה נכונה, צריך לדעת איך אנחנו מתכוונים להוציא אותה לפועל וכן, צריך גם לדעת כמה חשוב לבדוק ולבחון אותה במבחן המציאות, עובדת או לא עובדת.

קבלת החלטות, כן, אותן הבחירות שאני את ואתה עושים בניהול העסק שלנו הן הכוח שלנו כבעלי העסק להוביל אותו ולסלול את דרכו. ההחלטות שנקבל הן אלו שיקבעו איך העסק שלנו יראה, האם יצליח או ייכשל, האם יתפתח או אולי ידרוך במקומו.


אז דווקא עכשיו בתקופה של בחירות כאשר המשק בלאו הכי די תקוע, הכל עומד, המדד שלילי, אי הוודאות גדלה, אולי מיתון שכזה, מסביב כולם מחכים למשיח... אופס, מחכים לבשורה חדשה, למנהיגות שתקבל החלטות נכונות. דווקא עכשיו זו הזדמנות להקדיש מחשבה לבחירות האישיות שלנו, להחלטות שאנחנו מקבלים בניהול העסק שלנו, להביט על המציאות העסקית, לשאול את השאלות הנכונות ולקבל החלטות נכונות ומשמעותיות לעתיד העסק שלנו.

מאמרים קודמים בסידרה:
1. לפתוח עסק חדש זה לא משחק ילדים
2. איך זה שגם הטובים נכשלים בעסקים


בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה