יום רביעי, 7 בנובמבר 2012

מה מתחבא מאחורי הגב שלך?

השבוע פגשתי את ירון, ירון בעלים ומנהל של עסק גדול וידוע בתחום ההלבשה. הרושם שקיבלתי הוא שמדובר בעסק מאוד מאוד מצליח. רושם חיצוני כבר כולנו יודעים יכול כל כך להטעות שאני חוזר ובודק, שואל שוב ומקשה רק כדי לוודא שקלטתי את התמונה הנכונה.

ירון מצידו "חי בסרט". העסק מצליח, המדפים מלאים בסחורה, החנויות מלאות, והכסף זורם לקופות. "תראה לאן הגעתי תוך שנתיים" הוא אומר ומצביע בגאווה על החנות הענקית ממרומי משרדו בקומת הגלריה, שוכח לרגע שהוא היה זה שהזמין אותי לשיחה.

"שנייה אחת" אני עוצר את שטף ההתלהבות, "מה עם הערימת ההחזרות הענקית במחסן" אני מקשה "ושלושת הקופאיות שלא הגיעו היום לעבודה.. ובכלל מה קורה פה במהלך השבוע ולא ביום חמישי אחרי הצהריים...”

 ירון משתתק, מביט בי במבוכה ונועץ את מבטו בנקודה דמיונית בקיר שמאחורי.



ומאין הכל מתחיל?  אנו מתעלמים ממה שנמצא ממש מאחורינו ועוצמים עין מלראות את המציאות.

ככל שאנו מאמינים בתמונת המציאות שאנו בוחרים, ככל שאנחנו אוחזים בסיפור שאנו מספרים עמוק בתוך הראש לעצמנו ולא מוכנים להיפרד ממנו, כך איננו מאפשרים למציאות האמיתית לחדור אל התודעה שלנו. אנו מספרים לעצמנו סיפור על המציאות הזו, סיפור שהופך בעינינו למציאות עצמה ושדרכו אנו מקבלים את ההחלטות שלנו.

בהירות ודיוק הן בעיני המפתח לכל דבר בחיינו, לכל החלטה שנקבל ולכל בחירה שנעשה. רבים מאיתנו אינם מתנהלים ממקום של עצירה והתבוננות אלא ממקום די אוטומטי. אנחנו מתרגלים לדרך חיים מסויימת, אנחנו מאמינים שהבחירות שלנו נכונות וממש משוכנעים שההחלטות שאנו לוקחים הן שיובילו  להגשמת הרצונות ושאיפות שלנו.
 
נכון מאוד...הדרך להכיר את עצמך, לפגוש את המציאות כפי שהיא, להסתכל לכל מה שמסביב לך בלבן של העיניים היא דרך קשה שדורשת אומץ ומחייבת מאמץ והשקעה .

מהניסיון שלי הדבר שהכי קשה לנו, לכולנו, הוא הצעד הראשון, בדיוק כמו טבילת האצבעות הקטנות של הרגל במים ובדיקת הטמפרטורה רגע לפני שקופצים לבריכה הכחולה והצוננת.

אז נכון שהצעד הראשון הוא קשה, אפילו קשה מאוד. נכון שהמים של הבריכה הזו לא כל כך חמים ונעימים והכי נכון שכולנו היינו מעדיפים לרבוץ על כסא הנוח לצד הבריכה ללקק טילון או ללגום בהנאה מבקבוק קולה קר. זה ברור.

אבל, וזה אבל חשוב מאוד, הצעד הזה שהוא כל כך קשה, הולך ונהיה עוד יותר קשה מיום ליום. בכל רגע שעובר, בכל שעה שחולפת, דרך כל החלטה ובחירה שאנו לוקחים אנו עושים את הדרך חזרה לקשה יותר

 שאלו את עצמכם, עכשיו ברגע הזה ממש, האם אני רוצה לעשות שינוי? 

ואם התשובה חיובית, חפשו, התייעצו, שאלו ומיצאו את העזרה שמתאימה לכם ועלו על דרך חדשה של שינוי וצמיחה אישית.


 
דן כהן -אימון אישי ועסקי

קוראים יקרים,
אני מזמין אתכם לבקר באתר שלי,www.2c2b.co.il – "לראות כדי להיות", ללמוד עוד אודותיי, להכיר את האימון המצולם, לקרוא רשמים של מתאמנים שחוו את המסע המיוחד ולהכיר את מוצרי האימון הנוספים שפיתחתי.
במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל dancohen@013.net  או בטלפון הנייד 054-6644177

                                       



                                                 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה