יום חמישי, 19 ביולי 2012

העסק מתמוטט


"העסק מתמוטט...זה משגע אותי...הלקוח אישר את הצעת המחיר ששלחתי לו וגם את נספח התשלומים, את העבודה הוא קיבל מזמן...וכסף... לא ראיתי ממנו עד היום". 


במילים אלו פתחה ענת המיואשת את פגישתנו. ענת, בעלת עסק בתחום עיצוב הבית, מקצועית ומוערכת מאוד בתחום עיסוקה עומדת על סף סגירת העסק. והסיבה, היא לא מצליחה לגבות את השכר המגיע לה מלקוחותיה.

"קחי כמה נשימות" אמרתי ובינתיים מזגתי לה כוס מים קרים.

"נספח התשלומים"  שאלתי, "מה הוא אומר"?

"זה נספח קבוע" היא עונה, "35% מקדמה, 30% באישור הסקיצות והיתרה בעת מסירת העבודה ללקוח"

"ואיך זה מתנהל" הקשתי

"מיד אחרי אישור הצעת המחיר אני יושבת עם הלקוח לישיבת אפיון צרכים ומכינה סקיצה ראשונית לעיונו...אם הסקיצה נראית לו אנחנו מתאמים סיור בדירה ואחריו אני מתחילה לעבוד על תכנית מפורטת...ו.." 

"רגע" אני עוצר אותה, "ישיבת אפיון, סיור בשטח, תכנית מפורטת...ומה עם הכסף?"

ענת מביטה בי בתימהון "נו הסברתי לך...זו בדיוק הבעיה..הוא לא משלם"

"ואת"..אני מחזיר מבט תמה, "את ביקשת את הכסף?"

"מה זאת אומרת?" היא נעלבת "הרי כתבתי כבר בהצעת המחיר"

"נכון" אני מאשר "כתבת שחור על גבי לבן, אבל האם את מתנהגת בהתאם? האם את באמת מתנה את תחילת העבודה בקבלת מקדמה? ממש לא! את נפגשת עם הלקוח לפגישת אפיון וממנה ממשיכה להתקדם בעבודתך...והכסף...את נזכרת לבקש רק אחרי שמסרת ללקוח את התכניות הסופיות"

ענת הנבוכה משפילה מבט לרצפה.

אחרי כמה דקות של שקט ענת מרימה את ראשה, מישירה אלי מבט עצוב "אז מה בדיוק אני אמורה לעשות? אם אני אבקש את הכסף לפני תחילת העבודה אף אחד לא ירצה לשלם לי"

אני מביט בה ארוכות... "ניסית?" אני שואל

לכל הסכם שני צדדים ואתם בהחלט צד בהסכם. ברור שאם צד אחד לא עומד בהסכם הצד השני לא ממש יתאמץ לעמוד בו.



אז לא מספיק שסיכמתם וכתבתם, דאגו לעמוד בהסכם שאתם בעצמכם ניסחתם, לדרוש את המגיע לכם ובוודאי שלא להתחיל לעבוד בטרם קיבלתם מקדמה אם כך סיכמתם עם הלקוח.


דן כהן – אימון מצולם אישי ועסקי

אז את או אתה בעל עסק אני מזמין אתכם להתקשר עכשיו ולתאם איתי מפגש היכרות, ליצור לעצמכם את ההזדמנות להתחיל ולעשות שינוי במציאות העסקית שלכם. 

הפגישה נערכת בבית העסק ואינה כרוכה בעלות או התחייבות כלשהי!!!

קוראים יקרים,
 
אני מזמין אתכם לבקר באתר שלי,www.2c2b.co.il – "לראות כדי להיות", ללמוד עוד אודותיי, להכיר את האימון המצולם, לקרוא רשמים של מתאמנים שחוו את המסע המיוחד ולהכיר את מוצרי האימון הנוספים שפיתחתי.

במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל dancohen@013.net  או בטלפון הנייד 054-6644177


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה