יום שבת, 30 ביוני 2012

טיפים לנהל את השבוע - חלק א'


אחד ההיבטים החשובים עליהם אני שם דגש במסגרת האימון העסקי הוא היכרות מדויקת עם המציאות העסקית שבה העסק שלכם מתנהל, לקיחת אחריות אישית עליה ובניית דרך לניהולה.

בעלי עסקים רבים תולים את המצב העסקי שלהם בכל מה שקורה סביבם תוך שהם מסירים אחריות מההשפעה שיש להם על המצב.

על נושא זה כתבתי בהרחבה בפוסטים קודמים.

השבוע ובפוסט שיעלה בשבוע הבא תוכלו לקרוא על טיפים שמיועדים לכל מי שבוחר לקחת אחריות, להתאמץ ולהביא שינוי חיובי למציאות העסקית שלו.




ועוד מילה קטנה לפני שנתחיל....המציאות מוכיחה שהטיפים האלה עובדים. עשרות בעלי עסקים שאני פוגש מידי שבוע כבר אימצו אותם ובחרו לעשות שינוי.

אז אם אתם מדברים על שינוי, רוצים בשינוי, תעשו שינוי.....זה בידיים שלכם!

  • חיוך – מעל לכל ולפני הכל. נכון שיש פקקים, ונכון שהחום והלחות הורגים אתכם. נכון שאין חניה, ונכון בדיוק היום קיבלתם דו"ח חניה. אל תתנו למציאות לנהל אתכם, לפני שאתם מתחילים את יום העבודה, עצרו לרגע, נשמו עמוק והעלו חיוך על הפנים – זה עושה נפלאות והיום שלכם יראה אחרת...באחריות.

  • תכנון מוקדם – השבוע יכול להתגלגל מעצמו ולפני שנשים לב יגיע שוב יום חמישי בצהריים ושוב ידחו דברים לשבוע הבא. הימים קצרים, העבודה רבה והזמן הוא משאב יקר שחבל לבזבז. גלגלו את השבוע שלכם, הקדישו בראשית השבוע זמן לתכנון הימים הבאים, בדקו אילו דברים עומדים על הפרק, הכינו רשימה , נסו לקבוע מועד לכל דבר וסדר עדיפויות מתאים.

  • הסוף לדחיות - האם יש משהו שאתם דוחים כבר הרבה זמן, שאתם מעבירים משבוע לשבוע ואף פעם לא מוצאים לו את הזמן? השבוע החליטו שלא דוחים יותר ובחרו לפחות נושא אחד שתירצו לטפל בו. הגדירו לעצמכם את מסגרת הזמן שנדרשת לביצוע המשימה ואת המועד המתאים לכם ותדאגו לעמוד במילה שלכם.

  • את מי פוגשים – נתתם את דעתכם ולו פעם אחת למחשבה, איך אני נראה כלפי חוץ? מה החוויה של אלו שפוגשים אותי במהלך יום העבודה שלי? את מי הייתי רוצה שיפגשו? שווה להקדיש כמה דקות בכל בוקר ולחשוב על כך. אז מי אתם רוצים להיות היום, איזה אדם אני אהיה היום. בחרו כמה תכונות, רשמו על כף היד ובכל בוקר דאגו לתת לעצמכם תזכורת ולבחור מחדש – מי אני רוצה להיות היום.

  • שינוי – האם יש משהו שמפריע לכם בעצמכם, משהו שאתם מאוד רוצים לשנות? כדי להתחיל לעשות שינוי כדאי למצוא את הזמן לחשוב, לשאול שאלות, לדייק ולהבין. ככל שתצליחו ליצור בהירות עבור עצמכם כך תניחו יסוד יציב יותר לכל תהליך של שינוי שאותו תרצו לעשות.
 
אז מה היה לנו כאן:

  • הקפידו להעלות חיוך על הפנים


  • תכננו מראש את  השבוע


  • בחרו את מה אתם מפסיקים לדחות


  • שימו לב מי אתם רוצים להיות


  • התחילו לעשות שינוי
 
הדפיסו והדביקו במקום שהכי בטוח שלא תפספסו !

שימו לב, על המשך הרשימה אכתוב בפוסט שיעלה בשבוע הבא ובינתיים שיהיה לכולכם שבוע מוצלח וטוב.


דן כהן – אימון מצולם אישי ועסקי

קוראים יקרים,
אני מזמין אתכם לבקר באתר שלי,www.2c2b.co.il – "לראות כדי להיות", ללמוד עוד אודותיי, להכיר את האימון המצולם, לקרוא רשמים של מתאמנים שחוו את המסע המיוחד ולהכיר את מוצרי האימון הנוספים שפיתחתי.

במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל dancohen@013.net  או בטלפון הנייד 054-6644177

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה