יום שני, 18 ביוני 2012

מובילים את העסק לשינוי


תפיסות עולם – בשבוע שעבר עסקתי באמונות שאתה כבעל עסק מתייחס אליהן כעובדות ובהיותן כאלה הן מנהלות אותך ומשפיעות על ההחלטות שאתה מקבל. 

לזהות, להכיר ולפרק תפיסות עולם זה צעד הכרחי בדרך לשינוי ולצמיחה. 

ככל שנדייק להתמודד עם הכוחות שעוצרים ומעכבים אותנו כך נצליח לפרוץ דרך ולהתקדם.

מאידך, דווקא במקום הזה ניתקל בקושי גדול, הקושי להכיר את הכוחות שמפעילים אותנו, הקושי להכיר את עצמנו. רובנו לא יצליח לזהות את תפיסות העולם שלנו בעצמנו וכדי לעשות את ההיכרות הזו אני ממליץ מאוד להיעזר באיש מקצוע מקצועי ומנוסה.

לכן לעת עתה נסתפק בידיעה שיש מצבים בהם אנחנו מתנהלים במציאות העסקית בהתאם לאמונות שלנו ולא מנהלים אותה ומקבלים החלטות מושכלות והולמות.

כדי לתת מענה מכיוון אחר לקושי הזה בחרתי להציע תרגול אישי שבעזרתו ניתן להביא למרחב העסקי נוכחות מדוייקת, ברורה ויציבה.

בבקשה קח דף נייר ועט וענה על השאלות הבאות:
  • את מי לדעתך פוגשים העובדים, הלקוחות, השותפים, הספקים שלך כאשר אתה מגיע לעסק? 
           אדם רגוע, מכבד, עצבני, כעוס, מתוח, אוהב, סבלני, עקשן...הרשימה ארוכה ואני מציע להקדיש       
                 מחשבה ארוכה ולרשום את כל מה שעולה לך בראש.
  •  מתח קו לצד הרשימה שכתבת וענה: אם הייתי שואל את העובדים, את הלקוחות, הספקים והשותפים שלך את מי הם פוגשים, מה לדעתך הם היו עונים?
  •  ולשאלה האחרונה – את מי הייתם רוצים שיפגשו כשאתם מגיעים לעסק?
האם יש הבדלים בין הרשימות? 

הרשימות האלו מספקות לנו נקודת התבוננות שונה על ניהול העסק ועלינו כמנהלים. סביר להניח שכל אחד מכם קיבל רשימות אחרות, ויכול למצוא את הפערים ביניהן. 

למרות הפערים הללו אני מאמין כי אנו יכולים ומסוגלים לצמצם אותם וכי כולנו יכולים לבחור "את מי אנחנו רוצים שיפגשו", נכון, זה דורש מאיתנו מאמץ גדול, זה דורש אומץ ואמונה שזה אפשרי.

את הפערים בין הרשימות אני מאמין שניתן לצמצם, אם נצליח לדייק עם עצמנו ולבחור מי אנחנו רוצים להיות נוכל להתחיל לבנות מציאות עסקית אחרת בעסק שלנו המבוססת קודם כל על מערכות היחסים האנושיות שמתקיימות בו.

ולסיום, בחר תכונה חיובית או שלילית והשלם את החסר:

כאשר פוגשים אותי ............... מתנהגים ...............
ואז בעסק שלי יש ......................

זהו...אני מציע להשקיע זמן ולתרגל לפני שנמשיך הלאה....

אז בהצלחה.....המשך בשבוע הבא!


דן כהן – אימון מצולם אישי ועסקי

קוראים יקרים,
אני מזמין אתכם לבקר באתר שלי,www.2c2b.co.il – "לראות כדי להיות", ללמוד עוד אודותיי, להכיר את האימון המצולם, לקרוא רשמים של מתאמנים שחוו את המסע המיוחד ולהכיר את מוצרי האימון הנוספים שפיתחתי.
 במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל dancohen@013.net  או בטלפון הנייד 054-6644177

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה