כמעט שלוש שנים, אינספור דיונים ופגישות, מאות פועלים, מהנדסים, יועצים, טונות של חומרים ועוד ועוד ובניין המגורים נמסר לדייריו. ובינתיים, בצידו השני של הרחוב, נדרשו שבוע בדיוק, שני טרקטורים, 3 משאיות וגג 10 פועלים להרוס בניין אחר.
ככה זה בעולמנו, לבנות משהו, כמעט כל דבר, לוקח זמן, לפעמים הרבה מאד זמן, השקעה, מרץ, סבלנות, כסף, פעולות שונות ועוד ועוד. ולהרוס זה פשוט, הרבה יותר פשוט.
ואם בבנייה והריסה עסקינן, כדאי שניתן את תשומת הלב שלנו לשם שלנו כבעלי עסק, לדבר שאמור להיות הכי יקר לנו - לבנות את השם שלנו כבעלי עסק מקצוענים, מנוסים, איכותיים וכאלו שיודעים היטב את מלאכתם לוקח זמן, הרבה מאד זמן בעוד שלהרוס אותו אפשר לפעמים גם בדקה אחת של חוסר תשומת לב או במשפט שלא ממש במקום.
שוב ושוב אני פוגש בעלי עסקים שהשקיעו - בפייסבוק, באתר שלהם, בשלל פעולות השיווק שהם עושים כמו נטוורקינג, בגרפיקה, במיתוג, השקיעו מתוך כוונה מאד חיובית לבנות את עצמם, להפוך לבעלי שם, כאלו שהלקוחות ירצו להגיע אליהם, שיחפשו אותם, שיבחרו בהם.
ואז, אותם בעלי עסק שוכחים "כמה קל להרוס".
אז איך אפשר להרוס? הנה כמה דוגמאות מהשבוע האחרון:
ולהיפך, תשומת לב, עירנות, תכנון ומחשבה יעשו בדיוק את ההיפך, ישמרו, יחזקו ויעצימו את השם שבנינו.
קשה לבנות - קל להרוס.
תחשבו על זה!
ככה זה בעולמנו, לבנות משהו, כמעט כל דבר, לוקח זמן, לפעמים הרבה מאד זמן, השקעה, מרץ, סבלנות, כסף, פעולות שונות ועוד ועוד. ולהרוס זה פשוט, הרבה יותר פשוט.
ואם בבנייה והריסה עסקינן, כדאי שניתן את תשומת הלב שלנו לשם שלנו כבעלי עסק, לדבר שאמור להיות הכי יקר לנו - לבנות את השם שלנו כבעלי עסק מקצוענים, מנוסים, איכותיים וכאלו שיודעים היטב את מלאכתם לוקח זמן, הרבה מאד זמן בעוד שלהרוס אותו אפשר לפעמים גם בדקה אחת של חוסר תשומת לב או במשפט שלא ממש במקום.
שוב ושוב אני פוגש בעלי עסקים שהשקיעו - בפייסבוק, באתר שלהם, בשלל פעולות השיווק שהם עושים כמו נטוורקינג, בגרפיקה, במיתוג, השקיעו מתוך כוונה מאד חיובית לבנות את עצמם, להפוך לבעלי שם, כאלו שהלקוחות ירצו להגיע אליהם, שיחפשו אותם, שיבחרו בהם.
ואז, אותם בעלי עסק שוכחים "כמה קל להרוס".
אז איך אפשר להרוס? הנה כמה דוגמאות מהשבוע האחרון:
- בעל עסק יצא לחו"ל ל-10 ימים, אולי בגלל לחץ העבודה לפני הנסיעה ואולי בגלל ההכנות לנסיעה "שכח" לעדכן את לקוחותיו שהעסק יהיה סגור. והלקוחות, הם המשיכו להגיע, נסעו במיוחד, מצאו מקום חניה, צעדו בשמש הקופחת רק כדי לגלות עסק סגור. איך אמר לי אחד הלקוחות שפגש אותי במדרגות - "לכאן אני לא חוזר".
- בעל עסק אחר החליט לפני כמה חודשים להעביר את חייו לפייסבוק, בבוקר, בצהריים, בערב, בערב שישי, בשבת בבוקר, פעם ביום לפעמים פעמיים הוא מעלה פוסטים, מגיב, מלייק, משוטט. איך אמר לי אחד מחבריו בפייסבוק שהוא גם לקוח שלי, "אין לו עבודה? מה הוא עושה כל היום? עושה לי רושם שהוא משועמם, שאין לו עבודה".
- בעלת עסק שרק יצאה לעצמאות לקחה חלק במפגש עסקי כדי לקדם את העסק שלה, אך לאורך כל המפגש היתה מאד עסוקה, עסוקה בטלפון, בוואטסאפ, בפייסבוק, בגוגל ולקינוח גם בשליחת מיילים חשובים. הגוף שלה היה במפגש אבל היא, היא היתה בכל דבר אחר ורק לא במפגש כאילו אומרת לאחרים - משעמם לי, אתם מיותרים לי, אין לי סבלנות בשבילכם...
- ועוד בעלת עסק ותיקה יותר, היא הגדילה לעשות, כן גם היא היתה בחופש, והיא דווקא זכרה לעדכן את לקוחותיה לפני הנסיעה ואף טרחה והקליטה הודעה במענה הקולי שהיא בחופשה, ושתחזור לכל מי שהשאיר את פרטיו ברגע שתחזור. הבטיחה אבל חזרה שזופה ומאושרת מהחופשה ולחזור לעשרות משאירי ההודעות שכחה.
ולהיפך, תשומת לב, עירנות, תכנון ומחשבה יעשו בדיוק את ההיפך, ישמרו, יחזקו ויעצימו את השם שבנינו.
קשה לבנות - קל להרוס.
תחשבו על זה!
דן כהן - מאמן אישי ומנטור עסקי
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה