יום שבת, 10 באוגוסט 2013

להרגיש לבד, להכיר את הלבד ולהתמודד איתו




לבד...
 
החיים שלנו יכולים להיות מאוד עמוסים ומלאים, במשפחה, בזוגיות, בבית, בעבודה, בסידורים, בתחביבים ובהמון המון חוויות. ועדיין, בתוך כל זה  אנחנו יכולים למצוא את עצמנו לבד.

הלבד זו הרגשה קשה, הרגשה שמלווה במחשבות שליליות והיא עולה כשאנחנו מרגישים שמשהו חסר בחיים שלנו, שמשהו לא באמת נמצא, שבכל מה שיש עדיין יש חלק שחסר, חלק לא שלם.

כאשר מרגיש לנו שהחיים שלנו מלאים לכאורה בטוב, יש זוגיות ואהבה, יש ילדים שממלאים אותנו באושר גדול, פרנסה יש בשפע, החברים הטובים מקיפים אותנו והמרחב האנושי שסביבנו מגוון ועשיר מאוד לא ברור לנו מה בעצם חסר בחיים שלנו, מה זו ההרגשה הזו שאנחנו מרגישים ומה היא אומרת לנו.

לרובנו יש קושי גדול באמת להבין את ההרגשה הזו והקושי הזה קשור לתחושות שעולות בגוף שלנו, כן, לתחושות הפיזיות שמתלוות להרגשה הזו.

כמה שזה מוזר, למרות שלעיתים התחושות הן קשות, מציקות ואולי אפילו מכאיבות אנחנו לא מספיק ערים אליהן, לא באמת יכולים לשים את האצבע ולהגיד מה אנחנו באמת חשים וכאן בעצם טמון הקושי הגדול וכאן גם נמצאות התשובות.

ללבד יש ביטוי פיזי, אצל כל אחד ואחת מאיתנו הביטוי של הלבד הוא שונה, זה יכול להיות דופק מהיר או נשימה קצרה, זה יכול להיות כאב חד בראש, כיווץ בצוואר, כאב חזק בבטן התחתונה, לחץ בחזה ועוד.

כדי להכיר את הלבד שלנו, כדי להבין מה בעצם אנחנו חווים, מה אנחנו מרגישים ומה עומד מאחורי ההרגשה הזו עלינו לפגוש קודם כל את התחושות שמתלוות אליה, להכיר אותן והכי חשוב, להיות איתן, לתת להן מקום ולחוות אותן, למרות ועם כל הקושי.


כוחן של התחושות האלו הוא אדיר ומסוגל להסיט אותנו ממה שנכון לנו.

איך?

כשלא טוב לנו בגוף, כשעולות בנו תחושות לא נעימות, מטרידות ומציקות אנחנו מגיבים, התודעה שלנו מחפשת את הדרך הקצרה ביותר להשיב לנו את הרגשה הנוחות ואת התחושה הפיזית שאין בה דבר מציק או כואב.

ואז אנחנו עוברים לעשייה, ל- Doing.

העשייה משחררת אותנו מהתחושות הללו אך בה בעת עשויה להוביל אותנו למקומות שאנחנו לא באמת רוצים, מקומות שבהם אנחנו מוותרים על ההתמודדות עם מה שחסר לנו בחיים.

לכן, כדי להבין את הלבד שלנו, עלינו להכיר את התחושות שעולות ביחד איתו, לשהות איתן ולא לתת לתודעה להגיב, להרחיק ולהביא אותנו למקום אחר ומהר.

אז מה אני אומר בעצם?

מידת ההצלחה שלנו להכיר את התחושות היא גם מידת ההצלחה שלנו להכיר את הלבד, להכיר אותו היטב, להבין מה הוא אומר ומתוך כך בסופו של דבר להתמודד איתו.

ככל שנשהה עם התחושות ונחווה את הכאבים באשר הם עד שהם חולפים כך נפתח עבור עצמנו דרך חדשה להבין מה חסר בחיים שלנו, עם מה אנחנו לא מתמודדים, נכיר את הלבד ונתמודד איתו.


לראות כדי להיות - אימון אישי ועסקי


                                   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה