יום שני, 25 בפברואר 2013

תקשורת עסקית או להוציא את הראש מהחול

אחי תצא החוצה, תעשה לי טובה,
נו נו צא מפה ואל תחזור, אתה ממש מיותר בשבילי,
אני לא צריך אותך, נמאס לי לתת לך שרות,
"צא לי מהפריים"...

השיחה הזו מוכרת לכם?
לי היא מוכרת מצויין
אני שומע אותה כל הזמן...

מעניין, פעם חשבתי שאני ממש לא שומע טוב,
היום אני שם לב שהשמיעה שלי נהייתה חדה,
כל כך חדה עד שאני שומע גם את מה שאחרים לא שומעים
ובנוסף גם את מה שאנשים לא אומרים
או לפחות לא אומרים במילים של ממש....

ברור לי שכולנו שומעים את המשפטים האלה
או משפטים דומים במקומות שונים לאורך היממה שלנו,
בסופר או בתחנת הדלק, בדואר או בסניף הבנק,
בקופת חולים או במוקד השירות הטלפוני של חברה סלולרית ...

זה מדהים הא...אנחנו הישראלים עם מוזר לא?
התרגלנו לשפה הזו עד כדי כך שאנחנו כבר לא שומעים...
לא שומעים את מה שבעצם אומרים לנו
ולא רק שלא שומעים גם לא רואים....

ובמאמר מוסגר ,נראה לי שאנחנו די נהנים מזה...
למה?
כי אנחנו חוזרים שוב ושוב לאותם המקומות.
וממשיכים לקבל את אותו היחס כאילו דבר לא נאמר...

טוב, אז האמת היא שאף אחד לא באמת מדבר ככה
או כמעט אף אחד...כדי להיות יותר מדוייק.
אבל, ביותר מידי מקומות, בתי עסק, מוסדות ציבור
מתנהגים אלינו בדרך שכזו,
וגם ללא מילים מצליחים להעביר את המסר הזה
ואולי מסר עוד הרבה יותר גרוע...

לכל ההקדמה הארוכה הזו יש מטרה אחת ויחידה,
להעיר את תשומת הלב שלכם למה שנאמר בעסק שלכם
וכשאני אומר "נאמר" אני מקווה שזה מובן עכשיו,
לא רק למה שנאמר במילים אלא לכל מה שנאמר
ובעיקר בשפת הגוף, בטון הדיבור, בהתנהגות, בנוכחות...

מאוד קשה לכל אחד ואחת מאיתנו לשים לב,
למה שאנו אומרים ומדברים
וכמה פעמים אנו אומרים דברים שאנו מתחרטים עליהם...
אבל עוד הרבה יותר קשה לנו לשים לב להתנהגות שלנו.

כמה פעמים צפיתי בפרסומת של אחת החברות הסלולריות המובילות...
שמש, שמיים כחולים, שדות ירוקים, חופש, הפסטורליה האולטימטיבית ממש...
ואז נכנסתי לתחנת השרות המפוארת ושמעתי בדיוק את המשפטים שאיתם פתחתי...
ואשליית האידיליה התרסקה על קרקע המציאות בקול רעש גדול וצורם....

"אחי תצא החוצה, תעשה לי טובה...צא..אל תחזור...נמאס לי לתת לך שרות..."צא לי מהפריים"...

התקשורת שלכם עם הלקוחות שלך,
התקשורת עם שותפים עיסקיים או עם ספקים,
התקשורת הזו מתנהלת בכמה מישורים בו זמנית,
יש את התקשורת המילולית ויש את התקשורת הפיזית .



והמסר שלי,
להוציא את הראש מהחול, לפתוח עיניים, לפתוח את האוזניים להקשיב ולהתבונן...
מהי התקשורת שמתנהלת אצלכם בעסק,
מהם המסרים שמועברים מהעסק שלך כלפי חוץ,
ולשאול את עצמכם: האם יש התאמה בין מה שנאמר לבין איך שמתנהגים?


דן כהן - אימון עסקי ואישי

קוראים יקרים,
אני מזמין אתכם להעביר את הפוסט לחברים ולאנשים שעשויים לגלות עניין ולהיתרם מהתכנים שעולים בו, לבקר באתר שלי, www.2c2b.co.il – "לראות כדי להיות", ללמוד עוד אודותיי, להכיר את האימון המצולם, לקרוא רשמים של מתאמנים שחוו את המסע המיוחד ולהכיר את מוצרי האימון הנוספים שפיתחתי.

במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל dancohen@013.net  או בטלפון הנייד 054-6644177


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה