יום ראשון, 13 בינואר 2013

לעמוד במילה שלנו - מה זה אומר?

חשבתם פעם כמה המילה שלכם חשובה לכם
כמה יש לה משמעות בעיניכם
והאם הקפדתם לאורך חייכם לעמוד בה?

כולנו נוטים להאמין שאנחנו לוקחים את עצמנו ברצינות, מתייחסים בכובד ראש למילה שלנו  ולמה שאנו אומרים, למה שאנו מתחייבים...

בדרך כלל כולנו באמת עומדים במילה שלנו,  עומדים בהתחייבויות האלו...אבל...הרבה יותר קל לנו לעמוד במילה שלנו כלפי מישהו אחר מאשר כלפי עצמנו.

הבטחתי למישהו משהו, לקחתי על עצמי משימה, התחייבתי לעזור, כולנו מגיעים למקומות האלו ורובנו מצליחים לעמוד במילה שלנו וגם אם זה קשה, מעיק, לא בא לנו או סתם אין לנו כוח  או שקרה משהו בדרך שעלול למנוע מאיתנו לעמוד במילה.

הדברים לצערי נראים אחרת בזירה האישית שלנו מול עצמנו.

אצל רובנו כאשר אנחנו לוקחים התחייבות כלפי עצמנו, כאשר אנו לוקחים על עצמנו משהו והוא נמצא רק במחשבה שלנו, כמו שיחה פנימית בראש שלנו. הרבה יותר קל לנו להפר את ההתחייבות הזו, לדחות, לבטל...

ודוגמאות לא חסר, "מחר אני מתחילה דיאטה", "ממחר אני מתחיל לעשות הליכה בכל בוקר", "אני נוהג מעתה תמיד במהירות המותרת","זהו, יותר אני לא צועקת על הילדים"....כל מיני אמירות שדי בקלות מתמוססות במציאות היום יומית שלא חסרה בקשיים ובעיות.

נראה לי שזה די ברור ודי מוכר לכם...

אני יודע שזה לא מרגיש לנו נעים להביט על עצמנו אבל לפעמים מוטב לעצור, להתבונן וגם אם לא אוהבים את מה שרואים לקחת את ההזדמנות ולעשות שינוי.
 


אינני מתכוון לשנות סדרי עולם ולגרום לכולנו להיות שונים או להניף איזה מטה של קסם שיהפוך באחת את כולנו לעומדים במילה...הלוואי וזה היה עובד ככהחיוך

חשוב לי לעורר את הסוגיה הזו, חשוב לי להעיר אתכם לנושא חשוב ומהותי בחייכם ובעולמכם העסקי, להביא למודעות עניין שמשפיע בצורה משמעותית על ההתנהלות היומיומית שלכם וכזה יש לו השלכות על כל דבר בחיים של כולנו.

אני מציע להקדיש תשומת לב, לחשוב על העניין ולשאול את עצמכם שלוש שאלות יסודיות בהקשר הזה:
  • עד כמה אני עומד/ת במילה שלי מול עצמי ועד כמה אני מוותר/ת לעצמי?
  • מתי זה קורה שאני מוותר/ת על המילה שלי, מה מאפיין את הוויתורים האלו?
  • מהם הדברים שעליהם אני מוכנ/ה לוותר לעצמי על ואילו ההחלטות ויתרתי לעצמי ולא יישמתי אותן?

לעמוד במילה שלי מול עצמי זו מידת הערך שאני נותן לעצמי בעיני עצמי, או במילים אחרות, כמה אני שווה, כמה אני מאמין בעצמי. ככל שאינני עומד במילה שלי, ככל שאני נוטה לוותר לעצמי, לא ליישם החלטות אישיות שלקחתי על עצמי, אני מזלזל במילה שלי - והמילה שלי, ההחלטה שלי היא אני, האני האמיתי שלי.

 לעמוד במילה שלי = להעריך את עצמי 

דן כהן -אימון אישי ועסקי

קוראים יקרים,
אני מזמין אתכם להעביר את הפוסט לחברים ולאנשים שעשויים לגלות עניין ולהיתרם מהתכנים שעולים בו, לבקר באתר שלי, www.2c2b.co.il – "לראות כדי להיות", ללמוד עוד אודותיי, להכיר את האימון המצולם, לקרוא רשמים של מתאמנים שחוו את המסע המיוחד ולהכיר את מוצרי האימון הנוספים שפיתחתי.

במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל dancohen@013.net  או בטלפון הנייד 054-6644177

                                  
                                    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה