יום שבת, 4 במרץ 2017

מה מספרים המחירים

"כל המתחרות שלי מוכרות בזול, אני חייבת להתאים את המחירים שלי אליהן"...כך התחילה השיחה שלי עם ענת, קוסמטיקאית, אישה מטופחת בת 55 שהתחילה את דרכה המקצועית בהייטק בכלל ואחרי 25 שנות קריירה בהן דילגה מתפקיד לתפקיד החליטה בוקר בהיר אחד שנמאס לה והיא רוצה לעשות משהו אחר לגמרי בחייה.

המשפט הזה איתו פתחה ענת את הפגישה הפך למשפט נפוץ אותו אני שומע לפחות פעם ביום.

בעלי עסקים רבים מתנהלים סביב המשוואה המקובלת של תחרות, מתחרים, לקוחות ומחירים

אז פתחנו עסק או שהוספנו שרות או מוצר לעסק שלנו, בין שלל העיסוקים הנדרשים מאיתנו כבעלי עסקים עלינו לקבוע את המחירים שנדרוש עבור השירותים או המוצרים שלנו. 

רובנו לא תמיד ערים לכך אבל מחיר המוצר או השרות מהווה רכיב מאוד משמעותי באסטרטגיה השיווקית שלנו. במאמר הזה אינני מתכוון להרחיב את היריעה על בניית אסטרטגיית שיווק נכונה, בעיקר כי אני מאמין שלכל בעל עסק יש להתאים את תכנית הפעולה שמתאימה למידותיו, לרצונותיו, ליכולות האישיות והכלכליות שלו ושאין מודל אחד שמתאים לכולם.


נכון, בטווח הקצר, תמחור נמוך לדוגמא יכול לייצר מכירות יפות, יכול למשוך את הקהל לבקר בעסק שלנו, להתעניין ולבצע עסקאות. מאידך, חשוב להדגיש שתמחור לא נכון, תמחור חסר וגם תמחור יתר, תמחור נמוך מידיי וגם תמחור גבוה מידיי עלולים לפגוע קשות בהתנהלות העסקית ובעיקר בתוצאות העסקיות לטווח ארוך. 

התמחור חייב להתאים ולהיקבע בהלימה מלאה לכל שאר החלקים המרכיבים את הפזל העסקי שלכם



נכון, קל מאוד להישאב לתמחור שגוי ודווקא בגלל שזה כל כך קל, חשוב מאוד לתת את תשומת הלב המלאה ולשים את הדגש על תכנון נכון ודיוק בתמחור. 

הכי חשוב לדעתי להתייעץ עם אנשי שיווק ומכירות מקצועיים ומנוסים כדי לבנות תמחור נכון, תמחור שמתאים לסיפור של העסק שלכם, תמחור שמבטא רווחיות, תמחור שלוקח בחשבון שיקולים רבים וחשובים בראייה רחבה וכוללנית.

אז מה מספרים המחירים? 

המחירים מספרים סיפור מאוד ברור על העסק שלנו, הם יכולים לספר שהעסק שלנו עממי או יוקרתי, שהעסק שלנו חובבני או מקצועי, שהעסק שלנו דומה לשאר העסקים בתחום או שונה מהם, שהעסק שלנו מצליח או כושל....

אז למה כדאי לשים לב ועל מה לשים את הדגש?

  • לתחשיב כלכלי של הוצאות מול הכנסות פוטנציאליות.
  • לבחינת שיעור (אחוז) הרווח הצפוי.
  • למצב השוק - מתחרים, מחירים, היקפי ביקוש והיקפי היצע.
  • לייחוד (הבידול - בשפת המשווקים) של העסק שלי.
  • לרמה (המיתוג - בשפת המשווקים) של העסק שלי.
  • לאיפה העסק שלי נמצא היום - הרמה של העסק שלי ולאן אני רוצה שהעסק שלי יגיע.
  • והכי חשוב לשאול את עצמי - כמה אני מאמין שהמוצר או השרות שלי שווה.
בעלי עסקים רבים טועים ומתמחרים את עצמם לא נכון. לתקן את הטעות זה אפשרי אך ככל שעובר זמן והעסק שלנו יתבסס בעיניי הקהל כך יקשה עלינו לשנות את המחירים ולהתאים אותם לרמה הנכונה.

תצליחו 😄

דן כהן - מאמן אישי ומנטור עסקי


                         
                    
                            www.2c2b.co.il




תגובה 1: