יום שבת, 18 בפברואר 2017

נטוורקינג למתקדמים

לפני אולי שני עשורי שנים הגיע לארץ טרנד חדש, סוף סוף אמריקה נחתה אצלנו. אם עד עכשיו נאלצו אנשים לעשות מנוי לחדר כושר, לקום בבוקר וללכת בצעד כושל להליכה או לריצת הבוקר, מעתה פלא פלאים, מכשיר הליכה וגם ריצה יעשה עבורנו את העבודה, או ככה לפחות חשבו רבים.
המכשירים הללו נמכרו כמו לחמניות חמות ביום חורף קר, ומהפכת הכושר הביתי יצאה לדרך.
כמעט....


הימים חלפו להם ואט אט התברר שהמכשירים הנפלאים הללו, או ה Treadmills בשמם המקורי, הפכו במקומותינו לקולבי הבגדים היקרים בהיסטוריה. ללכת לא הלכו עליהם, אבל בתור מתלי בגדים הם עשו עבודה נהדרת. וכך מצאו רבים את עצמם עם קולב יקר וגדול מימדים בלב הסלון או באמצע חדר השינה תוהים איך זה בדיוק קרה....

אז מה לנטוורקינג ולקולבים היקרים בהיסטוריה?

נטוורקינג עסקי לפי הגדרת הויקיפדיה הינו רִשּׁוּת עסקי (נטוורקינג) הוא גישה שיווקית העושה שימוש במפגשים חברתיים של אנשי עסקים ובעלי עסקים מרקעים שונים, למטרת יצירת רשתות חברתיות העשויות להוביל לשיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות.

מסתבר שבעלי עסקים רבים שרצו לשווק את העסק שלהם בחרו להצטרף לארגון נטוורקינג, הם שמעו על נטוורקינג, קראו על נטוורקינג ובחרו בו ככלי משמעותי לשיווק וקידום העסק שלהם.

הנטוורקינג, בהיותו כלי שיווק יעיל וזול יחסית הופך עבור רבים לכלי שיווק יקר ולא אפקטיבי.

למה?
בדיוק כמו הטריידמילס שהגיעו לארץ בסערה והפכו לעוד מקום נוח להערים עליו בגדים בסוף היום או בדרך בין מכונת הכביסה לארון כך הנטוורקינג הופך לעיתים למקום מפגש חברתי כשבדרך הוא מאבד את ייעודו המקורי.
בעלי עסקים לא פועלים ולא מפעילים נכון את הכלי שרכשו, הפעולות שלהם הן מקריות, מאוד לא מדוייקות ונטולות לעיתים תכנון או מחשבה מעמיקה.

כדי שזה לא יקרה לכם, כדי שתפעילו את כלי השיווק הנהדר הזה באופן יעיל ותהנו מיכולותיו הרבות הכנתי כמה טיפים שקל מאוד ליישם:

  • לפני שאתם יוצאים לדרך בדקו היטב את הארגון אליו אתם מצטרפים, בקרו בשתי קבוצות שונות לפחות, שוחחו עם כמה חברים בארגון ובקרו באתר האינטרנט שלו, אספו את המידע הרב ושאלו את עצמכם "האם זה מתאים לי"?
  • בדקו מהן האלטרנטיבות לארגון שבו ביקרתם, איך פועלים ארגונים אחרים, מה מספרים חברים בארגונים אחרים ובחנו את המידע הזה מול המידע שכבר יש ברשותכם.
  • דגשים לאיסוף המידע - כמות החברים בארגון, מספר הקבוצות, פריסת הקבוצות, שעות המפגש, עלות דמי החבר, מבנה האתר של הארגון, עדויות אישיות, מידע מהרשת.
  • אספתם מידע עכשיו אתם יכולים לקבל החלטה - בחרו בארגון שמתאים לכם ולכם בלבד. לכל ארגון יש את האופי שלו, דרך ההתנהלות היא דומה אבל עדיין שונה, כללי ההתנהלות שונים. שימו לב שאינכם מקבלים החלטה מבלי שבחנתם את כל המידע שאספתם. קחו החלטה בזמן שמתאים לכם ולכם בלבד.
  • לחברות בארגון נטוורקינג משמעויות רבות - חברות בקבוצה, ביקור בקבוצות, הצגה עצמית, חומר שיווקי, מפגשים אישיים עם חברי הארגון, בניית מיני סייט באתר הארגון, פעילות בדף הפייסבוק שלו, קבלת תפקיד בקבוצה ועוד. בהקשר הזה אני ממליץ למצוא את תקנון הארגון ולקרוא אותו עוד בטרם קיבלתם החלטה.
  • ברגע שהחלטתם להצטרף לארגון נטוורקינג עליכם להחליט איך אתם הולכים להשתמש בכלי השיווק החדש שלכם, והכוונה היא:
    • כיצד אתם רוצים להציג את עצמכם בפני חברי הארגון בעת המפגשים - לשם כך קראו את המאמר שלי "הצגה עצמית"
    • בנו לעצמכם תכנית פעילות שנתית וקבלו החלטה:
      • האם יש לכם חומר שיווקי בסיסי כמו כרטיס ביקור עסקי, פלייר המתאר מה אתם עושים ועוד - להגיע למפגש נטוורקינג ללא כרטיס ביקור זה כמעט כמו לא להגיע, כרטיס הביקור משלים את התמונה עלינו ועל העסק שלנו.
      • לתדירות שבה תבקרו בקבוצות אחרות של הארגון יש משמעות גדולה - נכון, על כל אחד לבדוק ולהחליט מהי התדירות שמתאימה לו, אך מנגד חשוב להבין שרק ביקורים תדירים מייצרים היכרות מעמיקה עם חברי ארגון מקבוצות אחרות.
      • תכננו באלו קבוצות תבקרו ובאלו קבוצות לא תבקרו - גם בהקשר הזה על כל אחד לקבל את ההחלטה שמתאימה לו ולא לקבל החלטה על סמך פעילות של חבר אחר שיש לו עסק אחר ומסגרת זמן אחרת. לקבוצות יש פריסה גאוגרפית רחבה, הביקורים בקבוצות דורשים זמן רב לא רק למפגש אלא גם להגעה וחזרה ממנו.
      • למפגשים האישיים עם חברי ארגון יש משקל רב על איכות הפעילות שלכם בנטוורקינג. במפגשים אישיים אתם יוצרים היכרות איכותית ומעמיקה עם בעל עסק אחר, להיכרות הזו משקל רב בכך שאותו בעל עסק יכול להמליץ עליכם בפני לקוחות פוטנציאליים בעתיד. לכן, עליכם לקבל החלטה נבונה, להקדיש זמן למפגשים הללו ולהחליט באיזו תדירות תקיימו את הפגישות האישיות במהלך השבוע / חודש / שנה.
    • דאגו להיות פעילים בדף הפייסבוק של ארגון הנטוורקינג שבו אתם פעילים (במידה ויש דף כזה) - העלו סטטוסים, שתפו, הגיבו ועשו לייק לסטטוסים של אחרים.
    • במידה והארגון מציע לכם אפשרות לבניית מיני סייט או כרטיס עסקי באתר שלו - דאגו לבנות אותו באופן מיטבי כך שיציג אתכם ואת העסק שלכם באופן הטוב ביותר.
    • אני ממליץ לקבל עליכם תפקיד כלשהו במסגרת הקבוצה - כך תרגישו יותר שייכים לפעילות השוטפת ותקבלו "זמן אוויר" נוסף מול שאר החברים.
    • ישנם ארגונים שבהם ניתנת לכם אפשרות להציג את העסק שלכם באופן נרחב יותר במסגרת מיני הרצאה, הצגה עצמית מורחבת, 10 דקות או העשרה עסקית. חשוב מאוד לקחת חלק בפעילות שכזו, זו הזדמנות נהדרת להציג את עצמכם ואת העסק שלכם באופן נרחב לפני חברי הארגון. חשוב להשקיע זמן ולבנות נכון את ההצגה הזו, ניתן להתייעץ עם חברים אחרים בקבוצה או בארגון, ישנם ארגונים שמספקים הדרכה בעניין. אל תזלזלו בהזדמנות הזו ועשו בה שימוש.
במאמר הבא ארחיב בעניין הדרך הנכונה לנהל פגישה אישית עם בעל עסק שהוא חבר בארגון.

תצליחו!

דן כהן - מאמן אישי ומנטור עסקי








תגובה 1: