יום רביעי, 19 בדצמבר 2012

גם אתם נוהגים בעיניים עצומות?

ממש בלק-אאוט... לאן נעלמו לי 60 ק"מ?

"בעוד אני מושיטה את ידי אל הטלפון ללחיצה על End לסיום השיחה, שיגרתי מבט חטוף מבעד לשמשה הקדמית ומצאתי את עצמי עומדת ברמזור" כך התחילה ענת את השיחה שלנו.

"מעלי גשר המיתרים, מימיני חבורת ילדים עם פיאות ארוכות ממתינה לרמזור שיתחלף לירוק, משמאלי טנדר דהוי עם חמישה פועלים חבושי כפיות, לפני אוטובוס  אגד מעשן....אני בכניסה לירושלים"

"מוזר" היא ממשיכה, "אני מהרהרת על נפלאות החיים, נסעתי מתל אביב לירושלים, 40 דקות של נהיגה בכביש די סואן ומה אני זוכרת מהנסיעה הזו....את המשאית התקועה ביציאה מהאיילון, את הפקק בשער הגיא (איך אפשר בלי...) ו...וזהו..."



רגע, נחזור טיפה לאחור....

ענת, אדריכלית מצליחה, נוסעת בכל יום שני לירושלים.

ענת היא בחורה שנוהגת לנצל היטב את הזמן שלה, במשך כארבעים דקות החזירה טלפונים, קבעה פגישות, השאירה הודעות וניהלה שיחה חשובה עם לקוח ותיק שעומד לפני החלטה חשובה.

למען הגילוי הנאות אני חייב לציין כי בחודשים האחרונים עשינו ענת ואני עבודה רצינית, ממש חריש, ושיפרנו מאוד את ההתנהגות שלה על הכביש. המהירות ירדה, העקיפות הצטמצמו ואפשר לומר שהיא הפכה לנהגת הרבה יותר רגועה.

ולמה אני מציין את זה?

אה זה פשוט, ענת הפכה לנהגת זהירה יותר, זה נכון, אבל עדיין היא יכולה לנהוג דרך של 60 ק"מ ולא לזכור חלקים נכבדים ממנה, לא לזכור מה קרה על הכביש, מי עקף אותה, את מי היא עקפה, איזה נוף ניבט מהחלון....

נוכחות, אחת הנקודות החשובות עליה אני שם דגש בתהליך האימון היא מידת הנוכחות שלנו כבעלי עסקים למציאות העסקית.




כשאני מדבר על נוכחות, בדרך כלל הגבות מורמות, "על מה אתה מדבר", "הייתי במשרד כל השבוע", "אני לא עוזב את העסק לדקה", חלק מהתגובות שאני שומע...


"נכון" אני ממשיך, "אתה באמת היית בעסק כל השבוע, אבל מה חווית עם עצמך בעסק בשבוע האחרון?
האם היית ער לדברים שנהנית מהם? האם שמת לב לדברים שהרגיזו אותך? איך הרגשת כאשר צ'ק של אחד הלקוחות חזר א.כ.מ.?

נוכחות היא מידת תשומת הלב שאנו נותנים למה שקורה לנו במשך היום.

המחשבות, הרגשות והתחושות שלנו באינטראקציות שיש לנו עם אנשים שונים ובאינטראקציות שיש לנו עם עצמנו ביחס לאירועים השונים שאנו חווים.

כדאי לשים לב, זה שאני נוכח פיזית בעסק שלי ממש לא אומר שאני באמת נוכח למה שקורה בו לאורך היום.

בדיוק כמו הנוף המרהיב והשדות הירוקים שענת פיספסה בדרכה לירושלים כך בקלות בלתי נסבלת ממש ניתן לפספס את מה שבאמת מתרחש בעסק שלכם, לתת לדברים החשובים לעבור לידכם ולא להיות מודעים להם.

ולמה זה חשוב?

אההה....זה די פשוט.

ניהול העסק שלך דורש ממך לקרוא את המציאות ולקבל החלטות בהתאם. כאשר אינך רואה נכון את המציאות גם ההחלטות שלך יהיו שגויות או לפחות ממש ממש לא מדוייקות. 



הנוכחות תאפשר לך להיות במודעות הרבה יותר גבוהה להתרחשויות השונות, לרגשות שלך בהקשר אליהן ולתחושות שהגוף שלך חווה. לחוות את המציאות כפי שהיא באמת ומתוך כך לנהל נכון את העסק ולקבל החלטות מתאימות. 



 דן כהן -אימון אישי ועסקי

קוראים יקרים,

אני מזמין אתכם לבקר באתר שלי, www.2c2b.co.il – "לראות כדי להיות", ללמוד עוד אודותיי, להכיר את האימון המצולם, לקרוא רשמים של מתאמנים שחוו את המסע המיוחד ולהכיר את מוצרי האימון הנוספים שפיתחתי.

במידה ויש נושאים אישיים או עסקיים עליהם הייתם רוצים שאכתוב אשמח אם תפנו אלי בדוא"ל dancohen@013.net  או בטלפון הנייד 054-6644177

                                   
                                     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה